OM SKOLAN

Friskolan Båtbacken är en liten skola och förskola med stora visioner. Vi ska ge alla på skolan trygghet, omtanke och inspiration – samt som en skola i tiden ska vi inte glömma vår miljö. Vi har en underbar miljö kring skolan med en liten bäck, skogsdungar, stora gräsytor för allt spring i benen som finns hos barnen och närher till berg, sjö och älv. För att tänka på vår världs framtid jobbar vi också med omfattande källsortering, som återvinner 99% av allt material. Vi värmer skolan med bergvärme.

VÅR RESTAURANG

Båtbacken har egna kockar och här lagar vi mat från grunden med närproducerade varor. En del i vårt likabehandlingsarbete är att alla barn på skolan får frukost och frukt kostnadsfritt.

BLI MEDLEM

Som en del av föreningen har du större möjlighet att påverka skolans framtida utveckling – bli medlem du också!
Båtbacken friskola startade 2007 när Ljusdals kommun beslutade att lägga ner Nor skola. Bakom detta initiativ stod ett antal engagerade föräldrar och ortsbor. Båtbacken friskolas ekonomiska förening bildades. Huvudman för verksamheten är en styrelse, som väljs av föreningens medlemmar på årsmötet. Vi vill gärna ha fler engagerade och/eller stödjande medlemmar!

Att bli medlem och tillika delägare kostar 200 kr.
Sätt in på bankgiro: 5263-5174
Eller swisha: 123 074 0423
Märk betalningen med: MEDLEM + Ditt förnamn efternamn

Skolan drivs som en ekonomisk förening och har således inget vinstuttag eller privata intressen.

KONTAKTA OSS

Kontakta oss om du har frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig om du vill ha svar eller vill veta mer om oss.